Jak szybko wrócić do swojej figury po 9mc

Zajście w ciążę przeważnie wiąże się z zyskaniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, żeby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O odpowiednią sylwetkę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, żeby katować się drakońską dietą. Organizm kobiety w ciąży zużywa nieco więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To lekarz może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do aktywności.

Największym wsparciem matki w walce o dawną figurę są codzienne spacery z wózkiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną wagę. Co ważne, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.